Search

pondelok 25. augusta 2014

Country víkend na Šuňave 2014


XVI. ročník country víkendu bol pre mňa tým prvým. 
Nie som vyslovene fanúšikom country, hoci občas mi príde pod ruku nejaké to cédečko a aj na festival som sa dostala iba náhodou. Moja krstná s manželom chodievajú už roky a tento rok ma pozvali keď boli u nás. 

Sadla som teda na autobus a urobila si predĺžený víkend, z ktorého som nakoniec vyšla ako šofér. Môj vodičský preukaz bol nadšene vítaný :D Skoro žiarlim, ale som rada, že som si pojazdila. Za dva dni som jazdila takmer viac ako počas celých prázdnin a cestu do Šuňavy už poznám  naspamäť. Považujem to za úspech, keďže predtým som obec nepoznala ani podľa názvu.

Bol to vynikajúci zážitok, kde sa stretla skvelá hudba a príjemná zábava. Skonštatovali sme, že hoci sa country ako žáner na Slovensku chytá, stále to nie je ono. Chýba tomu dlhoročná tradícia, ale raz to dotiahnu na požadovanú úroveň. Najlepšie jednoznačne znie country v angličtine a bratia Česi im šliapu na päty. Rovnako veľmi dobre. 

Hlavným bodom programu bol v sobotu Alan Mikušek a včera, v nedeľu, Ivan Mládek. Nechýbalo množstvo slovenských skupín a tiež pár českých. Prestávky medzi hudobnými vystúpeniami vypĺňali tanečné súbory, tombola, predstavenia policajných jazdeckých koní a iné a taktiež pivné súťaže. Prvý krát som videla niečo také a veľmi sa mi to páčilo. Stánky s občerstvením sa pridŕžali klasiky a teda pivo, alkohol, kofola, grilované klobásky, langoše aj zemiakové placky a ďalšie.
Ostatné stánky ponúkali rôzne kožené výrobky ako kovbojské klobúky, čižmy, prívesky a náramky a dokonca som videla aj indiánske lapače snov :)
--> Spomenula som si na Twilight :D
Samozrejme som si kúpila suvenír a to v podobe skvelého trička s potlačou Country festivalu v Šuňave. Vybrala som si svetlo béžovú farbu a keďže nemali M, kašľať na to a vzala som L-ko. Mám ho síce dlhé, ale som šťastná ako blcha :)

A keďže som na festivale dva dni sedela na sucho (rozumej bez alkoholu :D) ako šoférsku odmenu som dostala medovinu a rovno celú fľašu.
Konzumovať sa bude poctivo doma, keď vodičák bude bezpečne v zásuvke stola. Čestné skautské ;)

1 komentár: